Kezdőlap arrow Címlapsztori
Címlapsztori
Légy valódi! Nyomtatás Email
Írta: Administrator   
2015.09.06.
Többen is Judy Garland és kedvenc színésznője, Audrey Hepburn stílusához hasonlítják játékát, és a brooklyni macskanő nem cáfol rá a híresztelésekre. Anne Hathaway a legkülönfélébb műfajokban is megállja a helyét a vásznon és az életben is.
Anne Hathaway
Anne Hathaway
Bár édesapja ügyvéd, édesanyja pedig színésznő, kezdetben mégsem e két pályakép, hanem katolikus neveltetése hatott rá: tizenöt éves koráig apácának készült, ám egy erkölcsi dilemma miatt végül letett szándékáról. A színjátszáshoz tinédzserként került közel, amikor tagja lett a Barrow Group Theater Company színészprogramjának, melyben ő volt az addig felvett legfiatalabb tehetség. Bár a színpad mindig is jobban vonzotta, első jelentős szerepét az 1999 és 2000 közt futó, összesen egy évadot – huszonkét epizódot – megélt sorozatban játszotta. A Légy valódi a mozifilmek előszobája volt számára, mely után egy évvel már főszerepet kapott a Neveletlen hercegnő című vígjátékban, amelyért a 2002-es MTV Movie Awardson a legjobb első szereplésért járó díjra jelölték. Bár ezt végül nem neki ítélték, ezzel a családi vígjátékkal – melyben Julie Andrews oldalán szerepelt – elindult filmes karrierje. Még ebben az évben szinkronszínészként is bemutatkozott: a Macskák királysága című japán animációs film amerikai szinkronjában hallható a hangja. A következő pár évben hasonló karakterek megformálásra kérték fel, így kapott főszerepet a 2004-es Elátkozott Ella és a szintén ebben az évben bemutatott Neveletlen hercegnő 2.: Eljegyzés a kastélyban című filmben. Szinkronszínészi palettája is tovább bővült: a PiROSSZka – A jó, a rossz, a farkas, MEGAnagyi című animációs filmben ő szólaltatta meg Piroskát (a magyar változatban Ónodi Eszter adja a karakter hangját, aki egyébként sosem volt szinkronhangja Hathawaynek). Ugyanebben a filmben már énektudását is megcsillogtatja, mikor Piroska dalra fakad és előadja a Great Big World című dalt.
A 2000-es évek közepén kezdett el kitörni a „jó kislány” szerepkörből, és olyan filmekben játszott, mint az Ámok (2005) című bűnügyi dráma, vagy a nagy port kavart Brokeback Mountain – Túl a barátságon (2005), melyben Jake Gyllenhaal és a tragikusan korán eltávozott Heath Ledger oldalán látható. 2006-ban példaképe, Meryl Streep mellett játszhatott Az ördög Pradát visel című vígjátékban. Bár pályáját számtalan jelölés kísérte végig, az első Oscar-díját 2013-ban vehette át Victor Hugo A nyomorultak című regényének ­2012-es filmadaptációjában nyújtott alakításáért. Szinkronszerepei épp olyan változatosak, mint filmjei: hallható a Family Guy és A Simpson család című sorozatban, valamint a Rio első és második részében.
Hathaway azonban nemcsak a változatos és jobbnál jobb szerepekben kiváló, hanem az életben is. Több jótékonysági szervezetben is dolgozik, többek közt a The Creative Coalition, a The Step Up Women’s Network, a St. Jude Children’s Research Hospital, a The Human Rights Campaign és a The Lollipop Theatre Network is a tagjai közt tudhatja. Legközelebb a 2016-ban mozikba kerülő Alice Csodaországban második részében látható ismét a Fehér királynő szerepében, valamint a 2017-re ígért The Burning Woman című drámában.
S. B.

 
A Baker Street-i vasember Nyomtatás Email
Írta: Administrator   
2015.08.30.
Golden Globe-díjak, akadémiai jelölések szegélyezik útját, harmadik éve a legjobban kereső színész, azaz legfeljebb már csak egy Oscar-díj hiányozhatna a tökéletes életműhöz, azonban mégsem ez motiválja. Az ötvenéves Robert Downey Jr. akkor boldog, ha emelik a tétet.
Robert Downey Jr.
Robert Downey Jr.
Mivel sok millió rajongó kíséri nyomon pályafutását, szinte köztudott, hogy ötévesen már kamerák elé állt, de talán kevésbé ismert édesapja Pound című abszurd komédiája, és abban a debütáló alakítás. Hogy miként keltette életre a beteg kiskutyát az ifjú Robert, az végül is mellékes, a lényeg a tapasztalat- és élményszerzésben keresendő, ami a jelek szerint meghatározó lehetett.
A mozgalmas gyerekkor a végletekről szólt: az apja megismertette a kábítószerekkel, a másik póluson viszont az értékek iránti tisztelet és alázat tükröződik az angliai klasszikusbalett-tanulmányokban. Az utóbbi eredményét egy-egy szép szökellésben vagy forgásban ugyan – eddig – nem láthatta a közönség, viszont az tény, hogy alakításaiban a jellegzetes mimika mellett a mozdulatoknak is jelentős szerepet szán. A szenvedélybetegség többször is megszakította karrierjét, de családi és egy kis baráti segítséggel talpra tudott állni, ma pedig már csak múlt időben beszélhet a függőség gyötrelmeiről.
A többszöri újrakezdés lehetősége keveseknek adatik meg, ehhez nem elég a rokonszenv, a profittermeléshez tehetségekre van szükség, azokból pedig terem jó néhány Hollywoodban. Az a kis plusz, ami kiemelte a hasonló korú, „jóképű, de szerethető gazember” vagy a szuperhős szerepkörben próbálkozók közül, az az apró részletek kidolgozásában mutatkozott meg: az irónia, az utánozhatatlan spleen, a hanyagságban megbúvó elegancia, a szerencsejátékos mindent egy lapra feltevő bátorsága/kétségbeesése, a gyors váltások és az a merészség, amellyel nem riad vissza a túlzásoktól. Vékony jégen táncol, de éppen ez a mutatvány vonzza a nézőket.
A bő négy évtizedes karrier első korszaka vegyes képet mutat, de akadnak benne jó filmek, például a Városi vagányok, a Fagypont alatt, és húszévesen meghívták a Saturday Night Live csapatába is. Ennek az időszaknak a csúcspontja és lezárása az 1992-es Chaplin címszerepe, amelybe mindent beleadott: megtanult hegedülni, bal kézzel teniszezni, és élethűen adta vissza a halhatatlan komikus jellegzetes testtartást is. Az alakítás elnyerte a BAFTA-díjat, jelölték Oscarra.
Felkapott sztár lett: többek között Robert Altman, Oliver Stone, Mike Figgis, Neil Jordan mozijaiban nyílt alkalma árnyalni a róla kialakult képet, és a televízióban is sikert aratott az Ally McBeal című sorozatban, amelyben énekelt is. Ám amilyen kiválóan helytállt a kamerák előtt, olyan mélyrepülés jellemezte civil életét.
Egy kolléga, Mel Gibson pártfogásával tért vissza a vászonra az Éneklő detektívvel, és még ebben az évben, 2003-ban játszott a Gothikában is, amely abból a szempontból is fontos állomás az életében, hogy a forgatáson ismerte meg jelenlegi feleségét, aki a színész szerint a legfőbb támasza abban, hogy ne térjen le a helyes útról.
Az egyenes út egyenesen vezetett a legkeresettebb amerikai színész státusig: a Durr, durr és csóktól a Vasember és Sherlock Holmes megformálásáig. Mindkét alakításával szakított a bevált hagyományokkal, a szuperhős és a nyomozó karakterét lerombolta és felépítette.
Talán azért vehette könnyen az akadályokat, mert mint ahogy az általa megformált figurák, úgy ő sem hétköznapi.
F. K.
 
Világpremier az AMC-n: Fear the Walking Dead Nyomtatás Email
Írta: Administrator   
2015.08.24.
Fear the Walking Dead
Fear the Walking Dead
A világ legjobban várt tévésorozata

Augusztus 24-én rajtol az AMC csatornán a világ jelenleg legjobban várt új sorozata, a Fear the Walking Dead. A thriller hivatalos előzetese remekül szerepel a világ majd’ minden pontján, csak a tengerentúlon, az USA-ban alig egy hónap alatt tizenötmillió néző kísérte figyelemmel az eseményeket. A hatrészes sorozat a The Walking Dead társsorozata, amely a 6. évadát kezdi hamarosan. Ez utóbbi nézettségi mutatatója kivételes népszerűségről tanúskodik: a legutóbbi széria záróepizódját majdnem 16 000 000 amerikai követte, soha ennyit nézőt sorozat még nem szögezett a képernyők elé. De mit tartogat a társszéria?

A történet
Los Angelesben járunk, egy különleges amerikai nagyvárosban, ahová az emberek azért érkeznek, hogy menedékre leljenek, megóvják a titkaikat és eltemessék a múltjukat. A történet egy patchwork-család, azaz egy olyan família mindennapjaival indul, ahol az elvált szülők közösen nevelik egykori párjuktól született gyerekeiket. Adott egy középiskolai pályaválasztási tanácsadónő,  Madison (Kim Dickens) és az iskola angoltanára, Travis (Chris Manawa), akiknek ingatag a boldogsága, küzdenek hétköznapi gondjaikkal – amelyek a világ bármely pontján ismerősek a nézőknek –, de jól vannak. Együtt nevelik Madison két kamasz gyermekét, Travis fia pedig a volt feleségével él.
A család nehezen kivívott harmóniáját azonban megzavarja egy rejtélyes járvány kitörése.  Azt gondolják, hogy az egész csak egy súlyos influenza, egy vírus vagy valami más, ami majd elmúlik.  De a dolgok rosszra, rettenetesen rosszra fordulnak.
Különös, félelmetes események sora veszi kezdetét, és csak az erősebb maradhat talpon. Egy eleve gondokkal küzdő család élete milyen irányba mozdul, és meddig bírják? Kiben bízhatnak?

A civilizáció csapdái
A 2015-ben forgatott sorozat egyik megálmodója és atyja Robert Kirkman, aki nem kevesebbet állít, mint azt, hogy megmutatja a nézőknek a szétbomló civilizáció minden őrületét.
Erre számíthatnak tehát az AMC nézői idén és jövőre is, hiszen a tulajdonos AMC Networks már jó előre berendelte a sorozat 2. évadát.


Fear the Walking Dead
Premier: augusztus 24., hétfő 22.00
 
Műfajok kalandora  Kevin Bacon Nyomtatás Email
Írta: Administrator   
2015.06.14.
A neves brit napilap, a The Guardian az Oscar-díjban eddig nem részesült legjobb színészek között tartja számon, aki tehetségét számtalan különféle szerepben, filmben megcsillogtatta már. De korántsem kell ahhoz akadémiai elismerés, hogy valakire újból és újból felfigyeljenek a nézők.
 Kevin Bacon
Kevin Bacon
Furcsa kijelentés, hogy valaki akkor válik befutott színésszé, amikor mellékszerepet kap, pedig a július 8-án 57. életévét betöltő Kevin Baconnel éppen ez történt. 1991-ben, az akkor harminchárom éves színész éppen karrierje mélypontján volt, amikor Oliver Stone ráosztotta a Kennedy-gyilkosság újratárgyalását feldolgozó, kultikussá vált filmjének egyik mellékszerepét. Stone még a legkisebb epizódszerepekre is olyan népszerű színészeket kért fel, mint Jack Lemmon, Walter Matthau, Gary Oldman, John Candy, Tommy Lee Jones, Donald Sutherland vagy éppen Joe Pesci. Márpedig egy ilyen névsorban szerepelni az egyik legnagyobb elismerés. Persze korántsem egyszerű út vezetett idáig.
A philadelphiai születésű Kevin Bacon már fiatalon elhatározta, hogy színész lesz. Tizenhét éves volt, mikor elhagyta a szülői házat, hogy elkezdje színházi karrierjét építeni, majd néhány filmben (Party zóna – 1978), és sorozatban (Search For Tomorrow – 1979, The Guiding Light – 1980-1981) is feltűnt. Első emlékezetes szerepét a nyolcvanas évek egyik meghatározó horrorfilmjében, a Péntek 13 első részében kapta 1980-ban. Slasherről, más néven tinihorrorról lévén szó a néző arra a karakterre emlékszik legjobban, aki a legfantáziadúsabban veszti életét. Bacon ebbe a kategóriába tartozik, és az ágy alól nyílvesszővel torkon szúrt szerencsétlen Jack utolsó percei mindmáig a Péntek 13-széria legnépszerűbb jelenetsorai közé tartoznak. Ugyanakkor nem ragadt meg a műfajban, folyamatosan újabb kihívások, és különféle szerepek elé nézett. „Mindig is szerettem ide-oda utazgatni a műfajok között, szerettem váltogatni a nagy és kisebb költségvetésű filmeket, azt, hogy mekkora szerepet kell eljátszanom egy adott filmben. Nem szeretném korlátozni magam, mint sokan mások teszik, hogy csak független filmben vagyok hajlandó játszani vagy csak főszerepet, vagy csak akciót. Minden érdekel, és ami jön, azt elfogadom. Ha egy szereppel, rendezővel vagy sztorival kapcsolatban jók a megérzéseim, akkor azt elvállalom” – vallotta egy interjúban. A nyolcvanas években még két filmben játszott kihívást jelentő szerepet: az 1982-es Az étkezde és az 1984-ben bemutatott Gumiláb egyaránt növelte népszerűségét.
Ám a nyolcvanas évek vége nem hozott szerencsét Baconnek, úgy tűnt, neve kezd feledésbe merülni, mígnem 1990-ben bemutatták az Egyenesen át című thrillert (Julia Roberts, Kiefer Sutherland és William Baldwin társaságában), 1991-ben pedig Oliver Stone már említett alkotását, a JFK-t. Ezt emlékezetes filmek követték: az Egy becsületbeli ügy (1992), a Veszélyes vizeken (1994), Az őrület fészke (1995), az Apolló 13 (1995) és a Sleepers – Pokoli lecke (1996). 1998-ban producerként is kipróbálta magát a Vad vágyak című filmben, melyben szerepelt is. A 2000-es években színesedett színészi palettája az Árnyék nélkül (2000), a Titokzatos folyó (2003), a Frost/Nixon (2008) és az X-Men: Az elsők (2011) című filmben megformált karakterekkel.
Legutóbb a három évad után idén véget ért Gyilkos hajsza című sorozatban alakította a főszereplőt, Ryan Hardyt, legközelebb pedig Johnny Depp és Benedict Cumberbatch oldalán tűnik fel a vásznon a még idén mozikba kerülő Black Mass című krimiben.
S. B.
csütörtök, Duna 2.10 Lélegzet
 
Hüllők tombolása Nyomtatás Email
Írta: Administrator   
2015.06.07.

„Így kell dinókat csinálni?” – kérdezi a gyermekét kereső anya a harmadik részben, miközben a keltetőgépre mered. „Nem, így kell istent játszani” – hangzik a tudós kijózanító válasza, aki egyszer már megjárta a poklot, a frankensteini álom rémálomba fordulásának poklát. A Jurassic Park-trilógia az emberi önhittség és kíváncsiság tragédiáját meséli el.

Image„Az ember olyan nagyszabású világot épít fel, amelynek végül ő a gyenge pontja” – írja Király Jenő. Az őslénypark nem rezervátum, nem megőrzi a jövőnek a múlt emlékeit, hanem újrateremti azokat a jelenben. Egy rég letűnt közeget állít elő mesterségesen, melyben az ember nem találja a helyét, mert sosem volt benne helye. Az elveszett paradicsom a genetika útján éled újra, de az emberi műveletekbe mindig hiba csúszik. A Jurassic Park tulajdonképpen a Frankenstein- és a King Kong-filmek nászának eredménye. Az első rész történetét megelőzi egy másik, csak nagyvonalakban bemutatott torz teremtéstörténet. A modern milliárdos, John Hammond valaha bolhacirkusszal kezdte pályáját, s mint minden illuzionista, ő is grandiózus álmot dédelget, melyben végül az ember válik bolhává. És a bolhánál is bolhább ember – akiben a jelentéktelenség kicsinyességgel párosul – lesz a katasztrófa okozója.
A látványosságként berendezett Jurassic Parkban újrateremtett – és tervezett – őslényeket többlépcsős biztonsági rendszer őrzi. A technika és a genetika. Elektromos kerítések mögé zárva csodálhatók meg a grandiózus lények, amelyeket úgy hoztak létre, hogy csak nőstény egyedek születhessenek. Ám az emberi gyarlóság most is beleszól a látszólag tökéletes szisztémába. A védelmi rendszert az irányítóközpont egyik alkalmazottja kapcsolja ki, hogy busás haszon reményében ellophassa a hűtőkamrából a dinoszaurusz-DNS-eket. Így válik a szenzáció horrorrá, a szafari túlélőtúrává. De nemcsak a technika, hanem a genetikai is elbukik. „A természet utat tör magának” – hangzik később a következtetés. Az őslények mégis képesek szaporodni, a gének önmagukat módosítják a túlélés, a továbbörökítés érdekében.
„Mit őriznek ott, King Kongot?” – kérdezi a cinikus, folyton tréfálkozó matematikus, amikor megpillantja a park hatalmas kapuját. A King Kong-történet azonban nem csak ennyiben található meg a Jurassic Parkban. „A Kong nélkül maradt hüllők tombolása” – állapítja meg Király Jenő az elszabadult dinoszauruszokról. King Kong szigetén a hatalmas majom az úr, aki kordában tartja az őshüllőket. De mi történik, ha elhurcolják a szigetről? Ezt mutatja meg a Jurassic Park.
A második epizód vége szintén a King Kongból merít. Ebben csak a matematikus tér vissza – ahogy később, a harmadik részben csak a paleontológus –, mikor kiderül, hogy az első részben berendezett park csak mutatvány, a közönségnek szánt szenzáció (ennek az álomnak beteljesülése, a park megnyitása a héten mozikba kerülő negyedik rész témája), valójában létezik még egy sziget, ahol a dinoszauruszok születtek, s ahol szabadon kószálnak a természetben. Az új út ide vezet, hogy megfigyeljék, dokumentálják az egykorvolt és újraéledt ökoszisztémát. Ám ahogy a matematikus is figyelmeztet, a megfigyelő mindig befolyásolja a megfigyelés tárgyát. Ismét az emberi gőg lesz a vesztük: érkezik egy másik csapat is, a vadászok, akik beavatkoznak a természet rendjébe, s végül elfogják a nagyvadat, hogy zsákmányukat a városba szállítsák. Ezen a ponton kapcsolódik a film ismét a King Konghoz: a környezetéből kiragadott T-Rex elszabadul, az ember képtelen kezelni, jól kezelni a természetet. Le akarja igázni, ám hatalomvágya visszacsap rá, és önhittségében prédaként végzi.
A harmadik rész ismét a második szigetre kalauzol, ám a kaland itt már csekély értékű, és önismétlő. Egy kamasz fiút kell megkeresni és kihozni a szigetről, aki egy ejtőernyős baleset folytán rekedt ott. A természet által uralt vidék már csak nyomokban hordja magán az emberi jelenlétet. Az épületek, a ketrecek düledeznek, a természet ismét utat tört magának, ahogy azt a zárókép is mutatja: szárnyas őshüllők repülnek a fellegek közt, elhagyják egykori otthonukat, a frankensteini szigetet, az inkubátort, hogy új fészket keressenek.
S. B.
A Jurassic Park-trilógia
hétfő, Paramount 20.00
Jurassic Park
kedd, Paramount 20.00
 Az elveszett világ: Jurassic Park
szerda, Paramount 20.00
Jurassic Park 3.
 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Következő > Utolsó >>

Találatok: 19 - 27 / 325
 
© 2018 rtvreszletes.hu
Joomla! is Free Software released under the GNU/GPL License.